Komunikacija nije jednosmjeran proces. Osigurajte preduvjete za aktivno slušanje kroz ovih 7 aktivnosti – vaši sugovornici će vam biti zahvalni!

Svakodnevno smo uključeni u različite komunikacijske situacije i brojne razgovore s poznanicima, kolegama, dragim osobama. No možda nismo ni svjesni koliko smo često u tome pasivni, površno slušamo, nismo zainteresirani ili ne razumijemo što smo čuli i ne pitamo za pojašnjenje. Ukratko, nismo tome posvećeni i nismo koncentrirani na slušanje.

Komunikacija nije jednosmjeran proces. Aktivno slušanje onome koji govori pokazuje da je njegova poruka pravilno primljena i shvaćena.

Kvalitetno slušati nekoga znači graditi raport, razumijevanje i povjerenje. Dobar slušač doista čuje što druga osoba govori – ne samo ono što misle da govore ili što bi željeli čuti. Radi se o provjerenoj tehnici koja olakšava razgovore.

aktivno slušanje, slušanje, komunikacija

Osigurajte preduvjete za aktivno slušanje kroz ovih 7 aktivnosti:

  1. Pročistite um

Ne procjenjujte tko je u pravu, ne popravljajte stvari, ne tragajte za argumentima, ne formulirajte odgovore…

  1. Osigurajte ugodno i sigurno okruženje

Smirite se, osigurajte okružje bez prekidanja, bez telefona, dogovorite svima odgovarajuće vrijeme…

  1. Pokažite govorom tijela da slušate

Uspostavite kontakt očima, nagnite se prema naprijed, nasmiješite se….

  1. Svoje emocije „odložite sa strane“

Ako to ne možete učiniti, recite to sugovorniku, zatražite pauzu ili dogovorite drugo vrijeme.

  1. Dopustite sugovorniku da se „ispuše“

Ako pažljivo slušate, često možete čuti najdublje osjećaje koji vam daju priliku da se međusobno povežete.

  1. Slušajte do kraja

Ne rješavajte problem prije vremena, naoružajte se strpljenjem, slušajte dok ne čujete većinu osjećaja i potreba – u tom slučaju osoba obično sama spozna što želi.

  1. Odslušajte i ono što nije izrečeno

Slušajte „između redaka“; čitajte govor tijela sugovornika, omogućite da i tišina „govori“…


Nakon što primijenite navedene savjete, uložite dodatan trud i ostvarite aktivno slušanje u svakoj komunikacijskoj situaciji kroz ova 4 koraka:

  1. Uspostavite rapor – uskladite se s sugovornikom. Prilagodite se sugovorniku. Oponašajte njegov stav i govor tijela te se uskladite s njegovim tonom glasa.
  1. Zastanite prije odgovora ili komentara.Razmislite što želite reći i kako ćete to reći.
  1. Postavite pitanje, tražite pojašnjenje.Otklonite sve nedoumice, pitajte sve što je nejasno ili nedorečeno.
  1. Parafrazirajte. Ponovite to što čujete tako da preformulirate sadržaj. Time ćete provjeriti što ste čuli i jeste li pravilno razumjeli poruku.

Želite još savjeta? Tu smo za vas. Ako radite u izravnom kontaktu s ljudima, slušanje vam predstavlja velik dio svakodnevnog obavljanja posla ili jednostavno želite poraditi na sebi i postati ugodniji sugovornik, na našem ćete treningu Aktivno slušanje kroz praktične i primjenjive tehnike naučiti kako pokazati da poštujete svoje sugovornike, kako uvažiti njihova mišljenja i doista ih čuti.

povezani sadržaj